• Мостиська районна рада

    офіційний веб-сайт

  • Прапор Мостиська

«КРУГЛИЙ СТІЛ»-ЯКЩО РОЗРАХУНКИ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ ЧЕРЕЗ БАНК – РРО НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ

 

Під час проведення круглого столу  з платниками податків фахівці Мостиського відділення Городоцької ОДПІ  повідомили що  відповідно до п. 296.10 ст. 296 Кодексу реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Одночасно, правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року №265/95-ВР (далі – Закон №265). Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Відповідно до п.1 ст.3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Згідно з п.1.4 гл.1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті (затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 із змінами та доповненнями), безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.
Згідно з п. 12 ст. 9 Закону № 265 реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операцій платником єдиного податку другої групи в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) обсяг доходу якого протягом календарного року перевищує 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим. При цьому, застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку реєстратор розрахункових операцій не застосовується.
Таким чином, якщо всі доходи фізичної особи – підприємця платника єдиного податку другої групи в календарному році, отримувались виключно у безготівковій формі (без застосування платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо), то такий суб’єкт господарювання може не використовувати реєстратори розрахункових операцій.

«КРУГЛИЙ СТІЛ» -НОВА ФОРМА ПОДАННЯ НА ПОВЕРНЕННЯ З БЮДЖЕТУ ПОМИЛКОВО АБО НАДМІРУ ЗАРАХОВАНИХ КОШТІВ
 Чергова зустріч у форматі «круглого столу» відбулась за участі в.о заступника начальника-начальника Мостиського відділення  Городоцької ОДПІ Максима Козирєва  з представниками бізнесу міста та району.
В ході зустрічі керівник інспекції приділив значну увагу питанням змін та перспективам у роботі фіскальних органів, які спрямовані на забезпечення прогресивних та раціональних умов ведення бізнесу.
Під час заходу Максим Козирєв також звернув увагу присутніх на зміни податкового законодавства  та акцентував увагу платників  податків щодо наказу Міністерства фінансів від 19.09.2016 р. № 827 «Про затвердження Змін до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2016 р. за N 1341/29471 (далі – Наказ), опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 08 листопада 2016 року № 86. Наказ набрав чинності з дати оприлюднення – 8 листопада 2016 року.
Документом затверджено форму Подання на повернення з бюджету помилково або надміру зарахованих коштів.
Зокрема, встановлено, що подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів і платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи державної фіскальної служби України (далі - органи ДФС)) подається до відповідного органу казначейства за встановленою формою згідно з додатком 1 до Наказу.
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 грудня 2015 року № 1146, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за N 1679/28124.
На завершення зустрічі Максим Козирєв ів подякував всім за плідну співпрацю та запевнив представників бізнесу у підтримці та наданні необхідної професійної допомоги у питаннях роз’яснення та застосування податкового законодавства

Проведено тренінг по електронних сервісах ДФС
     Податківці Мостиського відділення Городоцької ОДПІ нещодавно провели тренінг для суб’єктів господарської діяльності, на якому навчали платників податків , по електронних сервісах ДФС Головним державним податковим інспектором центру обслуговування платників податків Мостиського відділення Городоцької ОДПІ Пасекою Ю.Ю. було роз»яснино платникам податків та наголошено, що в ХХІ столітті, в час комп’ютерів та нових технологій ні прогрес людства, ні якісне надання послуг платникам податків без їх використання неможливі.
На сьогодні дедалі більше зростає популярність електронних сервісів та послуг серед платників податків. Вони допомагають платникам економити свій час, отримувати потрібну інформацію, не відвідуючи органи ДФС.
Найпопулярнішим електронним сервісом є «Електронний кабінет платника», за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС і платників у режимi реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності та інших документів відповідно до вимог чинного законодавства.
За допомогою «Електронного кабінету платника» платники працюють з системою електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального (перегляд проведених операцій в системі та отримання інформації про рух коштів на електронному рахунку), листуються з органами ДФС в електронному вигляду, перевіряють стан розрахунків з бюджетом.
У рамках кампаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через «Електронний кабінет платника» надано змогу отримувати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.
Популярними є послуги з отримання інформації з реєстрів ДФС в режимі он-лайн (дані про взяття на облік платників податків, реєстр страхувальників, реєстр платників єдиного податку, дані реєстру платників ПДВ, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, інформація про РРО, інформація про книги ОРО, дані реєстру осіб, що здійснюють операції з товарами, реєстр неприбуткових підприємств та організацій тощо).
Окремо було акцентовано питання на проекті "Електронна перевірка", який є одним із пріоритетним напрямів співпраці з міжнародними експертами. Це у майбутньому дозволить проводити співставлення бухгалтерської та податкової звітності для камеральних і документальних перевірок в електронному вигляді. Це сприятиме економії часу платників і зменшить їхні фізичні контакти з органами ДФС.
Зважаючи на те, що модернізований "Електронний кабінет платника" (електронна адреса) працює у режимі "он-лайн", відпадає потреба відвідування ЦОПів, доступ до відкритої інформації надається без Електронного цифрового підпису (ЕЦП). Вхід до особистого кабінету здійснюється за наявності ЕЦП будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК)Для інформаційної підтримки та допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС за номером тел. 0800501007 (безкоштовна телефонна лінія), яким надаються відповіді на всі запитання щодо застосування податкового, митного законодавства, сплати єдиного соціального внеску.
.
Сьогодні "Електронним кабінетом платника" користуються не лише українці: географія платників охоплює США, Італію, Нідерланди, Німеччину. Загалом, в ЕКП зареєстровано користувачів з-понад 70 країн.
З українських міст до топ-10 споживачів нашого електронного продукту входить Харків, Дніпро, Львів, Одеса, Київ, Полтава, Донецьк, Вінниця, Миколаїв, Черкаси.
Переконані, розвиваючи комплекс електронних послуг, ДФС з випередженням адаптує українську податкову систему до європейської. Це один із найважливіших напрямків роботи, спрямованої на докорінну реформу нашої структури, на щастя – лише один із багатьох. Зараз упроваджуються ініціативи, які дозволять отримувати всі довідки, витяги в електронному вигляді, забезпечити митну складову електронного процесу та створити функціонал для обміну інформацією з центральними органами виконавчої влади і правоохоронними органами.
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОПОДАТКУВАННЯ НА СЕМІНАРІ
З метою інформування платників податків про зміни податкового законодавства та практичне застосування норм Податкового кодексу України, питання податкової реформи в проекті Міністерства фінансів   в Мостиському відділенні Городоцької ОДПІ 14 листопада  2016 року відбувся семінар для платників податків Мостиського району
Семінар пройшов  по схемі запитання-відповіді .
Наводимо список актуальних запитань
ЗапитанняІ:
Працівник підприємства був на лікарняному з червня по липень. Лікарняний здав у липні. Нарахування і отримання допомоги відбулися в липні. Як відобразити лікарняні за червень в № 1-ДФ?
Відповідь
Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування.
У випадках, коли проводяться донарахування і виплати сум за попередні податкові періоди (місяці), зокрема, суми виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні), або нарахування відпускних за майбутні періоди, то такі суми донарахувань (нарахувань) при здійсненні перерахунку слід відносити до відповідних податкових періодів, за які провадяться нарахування.

Запитання
Фізична особа-підприємець 2 групи проводить гуртову торгівлю щебенем і піском. Поставки здійснює вагонами під замовлення. Складів немає. Знаходить покупців, отримує замовлення по телефону або по Інтернету. Фактично працює вдома. Яке місце провадження діяльності вказувати в свідоцтві?
Відповідь
Одним із обов’язкових реквізитів заяви на застосування спрощеної системи є місце провадження господарської діяльності. Якщо місце діяльності буде провадитись виключно в межах території однієї міської ради, то в заяві вказується місце здійснення діяльності – назва міста. В іншому випадку, при здійсненні діяльності, як в межах міста, так і за його межами необхідно вказати – „місце здійснення діяльності – територія України”.

Запитання
Чи підприємець може вільно використовувати кошти з підприємницького рахунку ?
Відповідь
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено у главі 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ). Згідно зі статтею 291 ПКУ спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів.
Відповідно до п.1.3 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (далі – Інструкція), фізичні особи мають право відкривати рахунки для забезпечення своєї господарської діяльності і власних потреб у будь-яких банках України відповідно до власного вибору (поточні розрахункові рахунки фізичних осіб – підприємців; поточні розрахункові рахунки фізичних осіб – резидентів, які не є підприємцями).
Інструкцією встановлений окремий порядок відкриття та використання коштів за поточними рахунками фізичних осіб, які не займаються підприємницькою діяльністю (далі - фізичні особи), та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до пунктів 7.7 та 7.8 Інструкції поточні рахунки фізичних осіб забороняється використовувати для проведення операцій, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності.
Згідно з ст. 42 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі – ГКУ) підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Відповідно до ст. 44 ГКУ підприємництво здійснюється на основі вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом.
Враховуючи вищевикладене, фізична особа – підприємець має право вільно користуватися коштами для власних потреб з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення господарської діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством, від підприємницької діяльності.

Проведено тренінг для платників Мостиського відділення Городоцької ОДПІ по ОСББ
Як зауважили фахівці фіскальної служби відповідно що Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29.11.2001 № 2866-ІІІ, (далі – Закон № 2866). Відповідно до ст. 1 цього Закону об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Згідно зі ст. 4 Закону № 2866 об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними
  документами.
Підпунктом 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України визначено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Згідно зі ст. 12 Закону № 2866 управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації належить винятково до компетенції загальних зборів співвласників (ст. 10 цього Закону).
Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 13 Закону № 2866).
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, ведення обліку, подання звітності, справляння єдиного податку, а також обмеження видів діяльності визначено главою 1 розділу ХІV Податкового кодексу.
Спрощену систему оподаткування може самостійно обрати юридична особа чи фізична особа - підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, визначеним цим Кодексом, та реєструється платником єдиного податку. Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.
На підставі абзацу сьомого п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які, зокрема, здійснюють діяльність з управління підприємствами.
Таким чином, фізична особа, яка надає послуги управителя об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, не має права перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності.

ПРО ЗМІНИ У ПОДАТКОВОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ –  СЕМІНАР У ФОРМАТІ ЖИВОГО ДІАЛОГУ
Днями фахівцями Мостиського відділення Городоцької ОДПІ проведено семінар з платниками податків – юридичними особами щодо новацій податкового законодавства, адміністрування податкових платежів та заповнення квартальної звітності. На заході розглянуті актуальні питання з адміністрування податку на прибуток, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
В.о.заступника начальника –начальником Моститського відділення  Максимом Козирєвим  було роз»яснено платникам щодо  зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, які внесені наказом Міністерства фінансів України від 08.07.2016 № 585. Звернули увагу, що з 16 липня діє новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій. Неприбуткові організації до кінця 2016 року зобов’язані привести свої установчі документи відповідно до вимог п.133.4 ст.133 Податкового кодексу та подати їх на розгляд до територіального органу ДФС з метою підтвердження статусу неприбутковості. Проінформували про оновлений перелік кодів видів сплати податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811 та чинний з 18 жовтня 2016 року.
Також податківці нагадали особливості заповнення квартальної звітності та функціонування електронних сервісів ДФС України, зокрема, роботи оновленого «Електронного кабінету платника».
«Роз‘яснення податкового законодавства у форматі живого діалогу, попри наявність Інтернету та інших сучасних сервісів, є незамінним атрибутом практичного засвоєння податкового законодавства. І проведений нами семіран ще раз підтвердив, що платники податків хочуть вчитися і працювати прозоро і якісно», – зазначив заступник начальника –начальник мостиського відділення  Максим Козирєв

Практикум(тренінг) по новаціях законодавства по РРО
 Податківці Мостиського відділення Городоцької ОДПІ нещодавно провели тренінг для суб’єктів господарської діяльності, на якому навчали платників податків щодо новацій законодавства по РРО . головний державний інспектор Центру обслуговування платників податків  Мостиського відділення Городоцької ОДПІ  Босим Михайлом було  повідомлено СПД , щоЗ 4 листопада 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.09.2016 № 837 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Наказ № 837), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.10.2016 за № 1323/29453.
Наказ № 837 вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Наказ № 547), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048.
Зокрема, Наказом № 837 визначено, що:
вимоги щодо відображення акцизного податку (або іншого податку) у книгах обліку розрахункових операцій (далі - книги ОРО) не поширюються на записи, що формуються на підставі розрахункових документів, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп’ютерних систем, до дня набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)»;
у разі наявності у суб’єктів господарювання книг ОРО за формами, наведеними у додатках 1 та 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417, такі книги ОРО можуть бути зареєстровані, перереєстровані у відповідному контролюючому органі, а також використовуватись до скасування реєстрації таких книг ОРО;
у разі наявності розрахункових операцій за підакцизні товари такі книги ОРО можуть використовуватись за умови відображення сум акцизного податку (або іншого податку) у графах, в яких відображається сума податку на додану вартість.
Крім того, в новій редакції викладено форми книг ОРО на РРО та на господарську одиницю.
ЗУСТРІЧ З ПРЕДСТАВНИКАМИ БІЗНЕСУ ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ У СВОЇЙ ДІЯЛЬНОСТІ РРО
    На чергову зустріч до Мостиського відділення  Городоцької ОДПІ було запрошено представників бізнесу які використовують у своїй діяльності РРО
    Головним державним інспектором центру обслуговування платників податків Мостиського відділення Городоцької ОДПІ Юрієм Пасекою  було роз»яснено, що з 01 листопада 2013 року було подовжено термін дії посилених сертифікатів ключів –  до двох років з моменту їх формування.
Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).
Відтак, фахівці інспекції звертають увагу користувачів, для завчасного здійснення процедури повторної генерації електронних ключів, у зв’язку з закінченням терміну дії сертифікатів і особистих ключів, платникам податків варто перевірити їх термін дії.

ЗУСТРІЧІ З ПЛАТНИКАМИ ДОЗВОЛЯЮТЬ НЕ ЛИШЕ ІНФОРМУВАТИ ПРО ЗМІНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ, АЛЕ Й КРАЩЕ ЗРОЗУМІТИ ВСІ НЮАНСИ ТАКИХ ЗМІН
    В Мостиському відділенні Городоцької ОДПІ  відбулася зустріч з представниками неприбуткових установ та організацій  в.о.заступника начальника-начальником Мостиського відділення Городоцької ОДПІ Козирєвим Максимом  було вказано , що питання перереєстрації неприбуткових установ та організацій наразі досить актуальне. Адже різного роду громадські організації та об‘єднання, благодійні фонди та інші неприбуткові установи зобов‘язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до законодавчих вимог. Тих, хто успішно перереєструється, буде включено до відповідного реєстру неприбуткових установ. Хто ж проігнорує таку вимогу – втратить статус неприбутковості. В результаті доведеться звітувати та сплачувати податки, як звичайні підприємства, на загальній системі оподаткування. Оскільки ця процедура дещо розтягнена в часі, фахівці фіскальної служби радять не зволікати із перереєстрацією.
Ці та інші не менш актуальні питання щодо адміністрування податків та зборів розглядалися в ході зустрічі. Такий формат зустрічей дозволяє не лише інформувати про зміни в законодавстві, але й краще зрозуміти всі нюанси таких змін і, що не менш важливо, отримати вичерпні відповіді на питання, які виникають. Тож фіскальна служба області й надалі планує брати активну участь у такому форматі роботи.
Крім того, було повідомлено , що у разі виникнення будь-яких спірних питань, СПД мають можливість звернутися до Мостиського відділення Городоцької ОДПІ з метою їх урегулювання

ПРАКТИКУМ(ТРЕНІНГ)-УМОВИ ВЕДЕННЯ ТА ДОСТУПУ ДО РЕЄСТРУ ЗМІНИЛИСЯ
Податківці Мостиського відділення Городоцької ОДПІ нещодавно провели тренінг для суб’єктів господарської діяльності, на якому навчали платників податків , щодо прийнятих змін до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних
Було роз»яснино платникам податків, що з 4 листопада п.р., набрали чинності зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, які були затверджені Постановою КМУ від 28.10.2015р. № 864.
Зміни стосуються процесу формування товарно-транспортних накладних суб’єктами господарювання, що мають ліцензії на виробництво та/або торгівлю спиртом етиловим та алкогольними напоями, під час відвантаження вказаних товарів з акцизного складу, а саме: деталізовано процес накладання електронного цифрового підпису.
Отже, після складення товарно-транспортних накладних на них накладаються електронні цифрові підписи в такому порядку: перший - електронний цифровий підпис бухгалтера або особи, відповідальної за облік відвантажених матеріальних цінностей, другий - електронний цифровий підпис керівника або особи, на яку покладено відповідні обов'язки, третій - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки (за наявності).
Звертаємо увагу на те, що підтвердженням факту реєстрації товарно-транспортних накладних у Реєстрі є наявність квитанції в електронній формі (а не наявність реєстраційного номера, як це було до прийнятих змін).
Крім того, змінилися умови доступу до даних Реєстру, який відтепер надається лише представникам контролюючого органу на акцизному складі та правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво.
Нагадуємо, що Єдиним реєстром товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, адміністратором та держателем якого є Державна фіскальна служба, є спеціалізована електронна база даних, яка містить інформацію товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв з їх реєстраційними номерами та використовується з метою здійснення контролю за переміщенням митною територією України спирту етилового та алкогольних напоїв.

ПОДАТКІВЦІ ПРОВЕЛИ «ГАРЯЧУ_ЛІНІЮ» З ПИТАНЬ ЕЛЕКТРОННОЇ_ЗВІТНОСТІ ТА СЕРВІСІВ ДФС
Днями в Мостиському відділенні Городоцької ОДПІ сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з в.о.начальника- начальником Мостиського відділення Городоцької ОДПІ Максимом Козирєвим з питань щодо приймання та обробки податкової звітності, сервісів ДФС України. Пропонуємо вашій увазі найбільш актуальні питання з якими платники податків зверталися на «гарячу лінію».
Чи потрібно подавати повідомлення за ф. №20-ОПП юридичній особі, яка придбала (орендує) транспортний засіб для господарських потреб відокремленого підрозділу (філії)?
У разі придбання (оренди) юридичною особою транспортного засобу для господарських потреб відокремленого підрозділу (філії) повідомлення за ф. №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після придбання (оформлення договору оренди) за основним місцем обліку такої юридичної особи.
У графі «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» повідомлення за ф. №20-ОПП зазначається адреса відокремленого підрозділу (філії) за місцезнаходженням транспортного засобу.
Чи може підприємець, який отримав посилені сертифікати відкритих ключів для подання звітності в електронному вигляді, скористатись цими ключами для подання звітності як фізична особа?
Ідентифікація фізичної особи стосується конкретно визначеної особи (прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; серія і номер паспорта). Тому фізична особа-підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів, може скористатись цими ключами для подання звітності в електронному вигляді, зокрема податкової декларації про майновий стан і доходи, як фізична особа.
Чи необхідно адвокату ставати на облік в контролюючому органі як особі, що здійснює незалежну професійну діяльність, якщо він не проводить самостійну діяльність, а перебуває в трудових відносинах з роботодавцем?
Згідно з норами підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України самозайнятою особою є платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
Незалежна професійна діяльність - це, зокрема, діяльність адвокатів за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
Відповідно до пункту 63.2 статті 63 ПКУ та пункту 1.3 розділу І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків.
Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов’язку щодо сплати того або іншого податку та збору.
Якщо адвокат здійснює свою діяльність виключно у рамках трудових відносин з роботодавцем (адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням), всі договори про надання правової допомоги укладаються від імені роботодавця, та оплата за послуги адвоката здійснюється від імені роботодавця, то такий адвокат не повинен ставати на облік в контролюючому органі, як особа, що здійснює незалежну професійну діяльність.
Якщо хоча б одна з вищевказаних умов не виконується, то адвокат повинен стати на облік у контролюючому органі, як самозайнята особа.
Де можна отримати виписку (інформацію) про реєстраційні дані фізичної особи - підприємця та юридичної особи?
Виписка, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) в паперовій формі надаються за запитом про надання виписки з ЄДР, про надання витягу з ЄДР заявника шляхом звернення до уповноваженого суб’єкта державної реєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Безоплатний доступ до актуальних на момент запиту відомостей ЄДР забезпечується через офіційний веб-сайт розпорядника ЄДР шляхом їх пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування.
Чи потрібно повідомляти контролюючі органи про зміну засновників юридичної особи?
Стосовно платників податків, відомості про яких включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР):
інформація про зміну засновників оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку визначеному Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Щодо платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну засновників оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф. № 1-ОПП або за ф. № 1-РПП - з позначкою «Перереєстрація, зміни».
Який порядок отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків?
Фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Відомості з Державного реєстру - документ, який безоплатно надається контролюючим органом за зверненням фізичної особи (уповноваженої нею особи) на отримання відомостей про себе з Державного реєстру та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву. Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.
Контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи надає відомості з Державного реєстру.